reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
illah van oijen

illah van oijen

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Illah van Oijen, 1981, Den Haag.byva v Bratislave od 2005Súťaž krátkych textov o vzťahu Bratislavy a Košíc podporili: Zoznam autorových rubrík:  BratislavaKošiceSúkromnéNezaradené

reklama

Bratislava

Prebicyklovať z Bratislavy do Košíc

illah van oijen

Prebicyklovať z Bratislavy do Košíc

Je streda v noci a ja telefonujem s Mišom Sládekom. Mišo v nedeľu odišiel z Bratislavy - spolu s ďalšími piatimi ľuďmi bicyklujú z Bratislavy do Košíc.

  • 28. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 598x
  • 2
Kto je aký lokálny patriot

illah van oijen

Kto je aký lokálny patriot

Keď som bola bola v Košiciach, našla som niečo, s čím som sa predtým nestretla pri stretnutiach s ľuďmi v Bratislave.

  • 17. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 719x
  • 19
Aj východ je Slovensko?

illah van oijen

Aj východ je Slovensko?

Tento slogan je takmer ako urážka. Zaujímalo by ma, aký typ emócií chcelo KDH vzbudiť.

  • 26. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 676x
  • 1
Hlava a chvost Slovenska

illah van oijen

Hlava a chvost Slovenska

Téma Cvernovky, ktorú som otvorila naposledy, ma priviedla k téme môjho súčasného projektu: k mestu Košice. Keď som začala zhromažďovať informácie o Košiciach, prvou osobou, s ktorou som hovorila, bola Zora Jaurová a stretnutie sa odohralo na letnej terase v Bratislave. Bolo to dva týždne pred konečným výberom Európskeho hlavného mesta kultúry, takže Košice ešte stále súťažili s Prešovom, Žilinou aj Martinom. Zorin entuziazmus ma presvedčil aby som sa išla na mesto pozrieť sama. Povedala mi: „Tam kde Bratislave už ušiel vlak, majú Košice ešte stále šancu a čo ja úplne jedinečné, je že sa tejto šance chopia.”

  • 25. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 539x
  • 5
Bratislavu zachránila kríza

illah van oijen

Bratislavu zachránila kríza

V roku 2007 vyšla v kníhkupectvách kniha Bratislava, mesto na mieru. V tom čase som žila na Slovensku takmer dva roky a ako holandská fotografka som cítila potrebu zdokumentovať zmeny, ktoré sa odohrávali kvôli „stavebnému boomu“ v hlavnom meste. Tomu som sa venovala počas obdobia jedného roka a spolu s holandským publicistom Tijs van den Boomenom som uskutočnila rozhovory s mnohými obyvateľmi Bratislavy o ich meste a neustále sa zúčastňovala rozhovorov so všetkými ľuďmi ktorých som poznala o všetkom, čo sa týkalo „malého veľkého mesta“ („little big city” slogan predstavujúci Bratislavu).

  • 23. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 081x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu