reklama

Je hranica uprostred Slovenska?

Na Slovensku žijem od roku 2005. Snažím sa hovoriť týmto jazykom, aby som rozumela ľuďom a kultúre, s ktorou sa stretávam. Žijem v Bratislave, ale veľa cestujem po krajine. Prekvapila ma hranica východ-západ - neviditeľná čiara, ktorá sa mi občas objaví.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Na Slovensku žijem od roku 2005. Snažím sa hovoriť týmto jazykom, aby som rozumela ľuďom a kultúre, s ktorou sa stretávam. Žijem v Bratislave, ale veľa cestujem po krajine. Prekvapila ma hranica východ-západ - neviditeľná čiara, ktorá sa mi občas objaví.

Moja prvá kniha bola o Bratislave - meste na mieru, teraz pracujem na knihe o Košiciach. Keď som robila na tej o Bratislave, oslovila som známych ľudí z tohto prostredia, aby mi o hlavnom meste niečo napísali. Prečo je Bratislava taká, aká je, ako ju vnímajú v kontexte Slovenska.

Kniha vyšla, a teraz, keď pripravujem druhú - o Košiciach, chcela by som sa dozvedieť viac o postavení tohto mesta vo vnímaní ľudí. Rada by som aj nadviazala na moju predchádzajúcu tému o Bratislave, preto by som sa rada verejne opýtala - je tam naozaj hranica medzi východom a západom? Aký je váš názor?

Bolo by skvelé, ak by sa mi podarilo rozprúdiť verejnú diskusiu. Hľadám touto cestou text - essay o vzťahu Bratislavy a Košíc zo svojho pohľadu a skúsenosti. Cieľ je medzi autormi podarilo nájsť autora textu k tejto téme do knihy o Košiciach, na ktorej teraz pracujem.

Podľa pravidiel blogu tu nemôžem zverejňovať texty od niekoho iného. Môžem však linkovať na texty, ktoré sa tejto témy týkajú. Ak sa chcete zapojiť, prosím, napíšte blog na tému vzťahu Bratislavy a Košíc u seba na blogu a pošlite mi link na článok na moju mailovú adresu illahvanoijen@gmail.com. Na váš článok odkážem odtialto.

illah van oijen

illah van oijen

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Illah van Oijen, 1981, Den Haag.byva v Bratislave od 2005Súťaž krátkych textov o vzťahu Bratislavy a Košíc podporili: Zoznam autorových rubrík:  BratislavaKošiceSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu